جا زدن شاتون موتور کاترپیلار

جا زدن شاتون موتور کاترپیلار

شاطون موتور

شاتون موتور

یکی از مهمترین اجزای موتور میباشد که وظیفه انقال نیرو

از سمت پیستون و انتقال به میل لنگ به عهده شاتون میباشذ

شاتونها به علت تحمل نیروی فشاری زیادی که

بر آنها وارد میشود باید از فولاد فورج ساخته شوند لذا  

باید در خرید شاتونها  دقت زیادی به خرج داد

ولی تمامی این قضایا در موتور های دیزل حساس

تر شده زیرا در این موتور ها فشار و گشتاور تولید شده

خیلی خیلی بیشتر از موتور های بنزینی میباشد 

و این امر باعث حساسیت میشود زیرا در صورت استفاده

از شاتون های غیر اصل ممکن است باعث شکستن

شاتون یا حتی شکستن بلوک  سیلندر شود 

شاتون در موتور های کاترپیلار مثل 988

یا 

کوماتسو155

یکی از کم استهلاک ترین قطعات به حساب میرود ولی با این وجود دلیل بر عدم چک کردن آن در زمان تعمیر موتور لودر یا بلدوزر نمیشود.

جا زدن شاطون

جا زدن شاتون یکی از مهمترین مباحث در حین تعمیر موتور میباشد

و باید در حین جا زدن آن به نکات ویژه ای از جمله ترک پیچ های شاتون اشاره کرد

زمانی که در حال جا زدن پیستونهای موتور هستید باید کفی

های شاتون به سمت میل لنگ هم ببندید و بعد از جا زدن

یاطاقان با ترک متر با گشتاور مخصوصی که کارخانه سازنده طبق نیار موتور پیشنهاد کرده پیچ ها را ببندید

ولی در موتور های کاترپیلار کمپانی روش مخصوص را پیشنهاد کرده (در ویدیو زیر میتوانید ببینید)

کمپانی پیشنهاد میدهد که بعد از بستن پیچها در ترک مخصوص آنها را با ماژیک مخصوص علامت گزاری کرده و یک چهارم تا دو چهارم دور با آچار بوکس سفت کنید .

جهت خرید لوازم ماشین آلات کاترپیلار در تمامی انواع

فقط کافی است با ما تماس بگیرید

03136244586

03136245281

09120319137

Comments (4)

  1. سهراب
    ژانویه 17, 2021 at 10:27 ب.ظ

    اين يك چهارم دور ضروريه؟

    • Ehs@n
      ژانویه 18, 2021 at 8:56 ب.ظ

      سلام بله

  2. نيما
    ژانویه 17, 2021 at 10:28 ب.ظ

    تورك موتور ٣٣٠٦ روي چند بايد بزاريم؟

    • Ehs@n
      ژانویه 18, 2021 at 8:59 ب.ظ

      سلام دوست عزیز ببینید بسته به سریال موتور و مورد استفاده جنابعالی کارخانه کاترپیلار یک تورک را پیشنهاد کرده که میتونید به راحتی این عدد را در کتاب تعمیرات پیدا کنید
      با احترام

Leave a Comment

Your email address will not be published.