شاتون موتور
یکی از مهمترین اجزای موتور میباشد که وظیفه انقال نیرو
از سمت پیستون و انتقال به میل لنگ به عهده شاتون میباشذ
شاتونها به علت تحمل نیروی فشاری زیادی که
بر آنها وارد میشود باید از فولاد فورج ساخته شوند لذا
باید در خرید شاتونها دقت زیادی به خرج داد
ولی تمامی این قضایا در موتور های دیزل حساس
تر شده زیرا در این موتور ها فشار و گشتاور تولید شده
خیلی خیلی بیشتر از موتور های بنزینی میباشد
و این امر باعث حساسیت میشود زیرا در صورت استفاده
از شاتون های غیر اصل ممکن است باعث شکستن
شاتون یا حتی شکستن بلوک سیلندر شود
شاتون در موتور های کاترپیلار مثل 988
یا
کوماتسو155
یکی از کم استهلاک ترین قطعات به حساب میرود ولی با این وجود دلیل بر عدم چک کردن آن در زمان تعمیر موتور لودر یا بلدوزر نمیشود.
4 Comments
اين يك چهارم دور ضروريه؟
سلام بله
تورك موتور ٣٣٠٦ روي چند بايد بزاريم؟
سلام دوست عزیز ببینید بسته به سریال موتور و مورد استفاده جنابعالی کارخانه کاترپیلار یک تورک را پیشنهاد کرده که میتونید به راحتی این عدد را در کتاب تعمیرات پیدا کنید
با احترام