ولی در این فصول سرد تنها نباید از دستگاههای راهسازی انتظار داشت که به فکر ما باشند
ما هم باید به فکر آنها باشیم و با اقداماتی از آسیب رسیدن به دستگاه خود جلوگیری کنیم در این فصول
اقدامات لازم شامل
ترکیب مناسب باعث جلوگیری از یخ زدن مایع خنک کننده میشود اگر ترکیب صحیح نباش یعنی
70%آب مقطر و 30 % ضد یخ باشد در هوای 15- ممکن است مایع یخ بزند و صدماتی به سر سیلندر و بلوک سیلندر بزند
یکی از مهمترین فاکتورها روغن موتور میباشد در فصول سرما باید از روغن های موتور رقیق تر استفاده کرد تا در زمان استارت روغن هرچه سریع از کارتل به سر سیلندر و میل لنگ برسد ولی اگر از روغن غلیظ اسفاده شده باشد ممکن است روغن سفت شده باشد در کارتل و از زمان استارت موتور تا رسیدن روغن به قطعات موتور خشک کار کند
قبل از شروع سرما بهتر است تا بخاری دستگاه چک شود تا راننده با راحتی بتواند در کابین کار کند
یکی از مهمترین قطعات که در سرما ممکن است یخ بزند گازوئیل است و با یخ زدن گازوئیل موتور استارت نمیخورد
استفاده از نفت برای جلوگیری از یخ زدن هم کار ساز است ولی باعث دود کردن موتور و در دراز مدت آسیب به انژکتورها شود
2 Comments
خيلي عالي بود ممنون
ممنون از توجه شما