1-اسنفاده از مایع خنک کننده مناسب یا ترکیب 50%ضد یخ+50%آب مقطر
نکته1: استفاده بیش از 50% ضد یخ باعث کاهش در دمای یخ زدگی مایع خنک کننده میشود
نکته2:اسفاده کمتر از 50% ضدیخ نیز باعث کاهش مقاومت به خوردگی مایع خنک کننده میشود
نکته3:استفاده 100% از آب مقطر به شدت مخرب و باعث ایجاد خورندگی میشود
توجه
از مخلوط کردن و استفاده از دونوع ضد یخ به شدت خودداری کنید
2-تعویض کامل مایع خنک کننده به صورت سالانه به دلیل از بین رفتن خاصیت ضد خورندگی آن
3-سرویس و استفاده مداوم از ترموستات در تمام طول سال برای کنترل دمای مایع خنک کننده که نقش موثری در ایجاد و افزایش سرعت خوردگی دارد
4سرویس واترپمپ و اطمینان از سلامت و عدم وجود رسوب در لوله های آب و کانال های داخل بلوک سیلندر
نکته:وجود رسوب در لوله ها و کانال های آب باعث کم شدن قطر لوله و در نتیجه افزایش فشار آب و تلاطم مایع خنک کننده میشود
5-استفاده از فیلتر برای جمع آوری ذرات متعلق و نا خالصی های موجود در مایع خنک کننده و در نتیجه عدم تشکیل رسوب در مسیر آن
6-اطمینان از سالم بودن و آب بند بودن درب رادیاتور
نکته:آب بند نبودن سیستم خنک کننده باعث افت فشار مایع خنک کننده شده و در نتیجه ایجاد جریان متلاطم و و تشکیل حباب را با همرا دارد
توجه :از سوراخ کردن درپوش و تغییر در سوپاپ درب جدا خودداری نمایید.
پ ن:ایجاد جریان متلاطم در سیستم خنک کننده دستگاه باعث بهم خوردن فرمول رینولدرز و ایجاد گرداب میشود
همچنین با تنگ شدن کانال های آب فرمول اول نیوتن صادق میشود که با کم شدن سطح فشار بیشتر میشود و با افزایش آن فشار کاهش
به همین دلیل به هیچ وجه کانالهای آب را از استاندارد کارخانه خارج نکنید چون نسبت به گرمای ایجاد شده در موتور و ضریب انتقال حرارت باید مایع در سیستم حضور داشته باشد
قنادی اف اصفهان اولین مرجع تخصصی لوازم یدکی ماشین الات سنگین اعم از لودر و بلدوزر و گریدر
کاترپیلار یا کومانسو